Stiluri de Management

Astăzi, managementul asistenței medicale este privit ca o profesie proprie, care necesită o pregătire specială, abilități și caracteristici (care de obicei vin mai natural pentru unii decât pentru alții). Ca o componentă fundamentală pentru a stimula motivația, performanța și satisfacția la locul de muncă a unei echipe, managementul eficient al asistentelor medicale este de cea mai mare importanță pentru spitale și sistemele de sănătate. Bazându-se pe această logică, managerii asistenților medicali, cu o înțelegere solidă a propriului stil de conducere în domeniul asistenței medicale, vor avea mai mult succes în gestionarea echipei sau a unității lor, ducând în cele din urmă la o îngrijire mai bună a pacienților.

Cele mai eficiente stiluri de conducere în managementul asistenței medicale înțeleg că, atât personalul medical cât și pacienții beneficiază de faptul că unitatea acționează ca o echipă. Dându-și seama că succesul unității se bazează în mare măsură pe forța conducătorului de asistență medicală, liderii care iau parte la asistența medicală ar trebui să înțeleagă diferitele tipuri de conducere în managementul asistenței medicale.

Odată ce se stabilește o înțelegere fundamentală a stilurilor de conducere în domeniul asistenței medicale, liderii pot efectua un inventar personal al modului în care se încadrează în stilurile actuale, evaluând totodată cu ce stiluri ar putea avea mai mult succes în viitor.

1. Leadership transformațional în asistență medicală:

Conducerea transformațională este un stil de management care îi motivează pe angajați să-și asume rolul și să depășească așteptările. În loc să atribuie sarcini de sus, leadership-ul transformațional îi învață pe oameni cum să gândească mai degrabă decât să facă doar ceea ce li se spune.

2. Conducerea democratică în asistență medicală:

Stilul de conducere democratică salută și încurajează contribuția și comunicarea din partea echipei atunci când iau decizii. Relațiile sunt foarte apreciate de acest tip de lider și este important pentru ei ca echipa lor să se simtă confortabil și dispusă să-și exprime preocupări, opinii și idei. Un lider democratic vede, de asemenea, valoare în furnizarea de feedback a echipei sale, privind cu adevărat comunicarea ca pe o stradă cu două sensuri.

3. Laissez-Faire Leadership în asistență medicală:

Conducerea laissez-faire în asistența medicală este văzută cel mai adesea la conducătorii de asistenți medicali noi sau fără experiență. Denumită în mod obișnuit o abordare “hands-off”, liderii care oferă asistență medicală laissez-faire oferă rareori direcție sau feedback echipei lor. Mai degrabă permit echipei să funcționeze așa cum preferă, fără o supraveghere puternică. Acești lideri nu sunt considerați ca factori de decizie puternici.

4. Conducerea autocratică în asistență medicală:

Ca un contrast puternic cu stilul de conducere laissez-faire, conducerea autocratică în asistență medicală este extrem de “practică” și include o mulțime de decizii. Liderii care folosesc stilul de conducere autocratic se simt confortabil în luarea deciziilor fără contribuția echipei lor și deseori refuză informații din partea echipei. Acest tip de lider are puțină toleranță la greșeli.

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!