
Ostilitatea orizontală
Conflictul este o relație în care fiecare parte percepe scopurile, valorile, interesele și conduita celeilalte persoane ca opuse celor ale sale. Aproape toate conflictele trec printr-o perioadă de creștere și descreștere a intensității lor. Acest ciclu este un răspuns dinamic la acțiunile și reacțiunile părților.
Pentru a înțelege și a manageria mai bine un conflict, trebuie să analizăm etapele lui:
Rezolvarea conflictelor se poate face mai ușor în faza de debut sau confruntare, fiind de preferat evitarea factorilor care duc la escaladare conflictelor, respectiv creșterea sau polarizarea.
Atunci când observați că un conflict escaladează (de ex.: ton ridicat, acuze, injurii) puteți lua distanță și timp de liniștire, asigurând persoana că doriți să rezolvați conflictul, atunci când discuțiile pot fi purtate într-o manieră respectuoasă.
Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București
Suntem alături de voi!